یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

پاراگراف فرایندی

وقتی جملات تائید به صورتی مرتب شوند که در آنها ترتیب مرحله به مرحله ساخت چیزی یا انجام کاری را بیان کنیم؛این نوع بسط و شفاف سازی را فرایند می گویند.

در واقع شفاف سازی فرایندی نوعی از فهرست نماهاست اما در اینجا تنها با گام ها یا مراحل مواجه هستیم(با انواع و اقسام سر و کار نداریم).


در پاراگراف های فرایندی شبیه دیگر پاراگرافهای فهرست بندی؛معمولا از فهرست نماها استفاده می شود؛تنها تفاوت در این است که پاراگراف های فهرستی از فهرست نماهای متفاوتی استفاده می کنند(انواع؛اقسام؛گروه ها)؛در حالیکه پاراگرافهای فرایندی غالبا از سه کلمه گام(step)؛مرحله(stage)؛و فاز(phase)استفاده می کنند.


منبع
paragraph development by martin L.arnaudet , mary ellen barrett

ترتیب صعودی

دقیقا مخالف ترتیب نزولی است.در ترتیب صعودی؛نکات جزئی تر ابتدا آورده می شود و مهم ترین نکته در آخر آورده می شود.این نوع پاراگراف علاقه خوانندگان را همچنان حفظ می کند؛به همین دلیل ساختاری دراماتیک دارد:در قسمتی به نقطه اوج می رسد.
همانطور که یک مثلث برای نشان دادن ترتیب نزولی استفاده شد؛میتوانیم از مثلثی برای نشان دادن ترتیب صعودی نیز استفاده کنیم؛در حالیکه اکنون قاعده مثلث رو به پایین است.


منبع
paragraph development by martin L.arnaudet , mary ellen barrett

ترتیب نزولی

نویسنده ابتدا مهم ترین نکته را بیان می کند و سپس به بیان نکات دیگر می پردازد؛معمولا نویسنده می داند که نکات دیگر مهم هستند؛اما مایل است که مهمترین مورد را اول بیان کند.
بعضی از نویسندگان ترتیب نزولی را به شکل مثلثی در نظر می گیرند که قاعده آن بالا است.این نوع مثلث در بالا بزرگتر (مهمتر) و به طرف پایین کوچکتر (کم اهمیت تر) می شود.


منبع
paragraph development by martin L.arnaudet , mary ellen barrett

ترتیب صعودی و نزولی

گاهی اوقات نویسنده تمایل دارد نشان دهد که یکی از موارد فهرست مهم تر؛جالب تر؛موثرتر؛قوی تر؛بزرگتر یا اساسی تر از موارد دیگر در فهرست است.
دو راه برای متمایز نشان دادن یک مورد در پاراگراف نوشته شده وجود دارد: ترتیب صعودی و ترتیب نزولی




منبع
paragraph development by martin L.arnaudet , mary ellen barrett

علائم فهرست نویسی

وقتی افراد فهرستی تهیه می کنند؛ معمولا از اعداد برای نشان دادن بخش های متفاوت در فهرست خود استفاده می کنند.

در بیشتر نوشته های رسمی؛ معمولا فهرست را با اعداد ارائه نمی دهند؛هر بخش با علائم "فهرست نویسی" نشان داده می شوند.

علائم فهرست نویسی در زبان انگلیسی:
First
Second Third

Last


منبع
paragraph development by martin L.arnaudet , mary ellen barrett

فهرست نما

به ما کمک می کند تا به خواننده نشان دهیم که دقیقا چه چیز را لیست یا فهرست می کنیم.

فهرست نما ها لغات کلیدی و بسیار ارزشمندی هستند و باید تلاش کنید آنها را در جمله عنوان یک پاراگراف فهرست بندی یا شمارشی قرار دهید.این به شما کمک می کند تا پاراگراف خود را هر چه بهتر و شفاف تر سازماندهی کنید؛به خوانندگان هم کمک می کند تا رشته افکار شما را راحت تر و بهتر دنبال کنند.

نویسندگان غالبا تمایل دارند که فهرستی از چیزهای دیگر در کنار انواع و اقسام موجود؛ایجاد کنند.

برای مثال؛ ممکن است بخواهند در مورد: گروه ها ؛ فاکتورها ؛ بخش ها ؛ قسمت ها ؛ ویژگی ها ؛ بخش های فرعی ؛ اجزا ؛ جنبه ها ؛ دسته ها نیز صحبت کنند.


منبع
paragraph development by martin L.arnaudet , mary ellen barrett

فهرست بندی

قبلا یاد گرفتید که چگونه موضوع تان را به یک جمله عنوان خوب و دقیق محدود کنید و سپس با مثالها؛جزئیات؛داستان های کوتاه؛آمارها و ارقام به بسط و تایید آن بپردازید.گام بعدی مرتب کردن این جملات تایید به روشی منطقی و منسجم است.

راه های زیادی برای این کار وجود دارد؛رایج ترین روش؛فهرست بندی(شمارش) است.

فهرست بندی چیست؟ در این نوع پاراگراف نویسی؛ نویسنده از یک گروه کلی شروع میکند؛سپس با فهرست کردن همه یا بخشی از اعضا و قسمت های آن گروه به شکافتن آن موضوع می پردازد.


منبع
paragraph development by martin L.arnaudet , mary ellen barrett

شناسایی این زمان در تست های چهار جوابی

1_ اگر قسمتی از یک جمله با قید when گذشته ساده باشد؛بخش دیگر جمله به احتمال قوی یا گذشته استمراری است یا ماضی بعید؛مثال:


When he came here,we were having lunch
When he came here,we had gone to the cinema


2_ اگر قسمتی از جمله گذشته استمراری باشد بخش دیگر جمله یا گذشته ساده است یا گذشته استمراری دیگر؛مثال:


هنگامیکه او مشغول بازی بود؛من از منزل بیرون رفتم
While he was playing,i went out of the house
هنگامیکه او مشغول بازی بود؛من داشتم حمام می کردم
While he was playing,i was having a bath


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

 


موارد استعمال گذشته استمراری

1_ این زمان اکثرا با یک زمان گذشته ساده همراه است؛مثال:


وقتی که داشتید بازی می کردید من شما را دیدم
As you were playing,i saw you
وقتی که داشتید بازی می کردید من شما را دیدم
While you were playing,i saw you
وقتی که شما آمدید من مشغول تماشای تلویزیون بودم
When you came,i was watching television


نکته مهم:با توجه به جملات بالا نتیجه می گیریم که بعد از when گذشته ساده و بعد از as و while گذشته استمراری بکار می رود


2_ این زمان ممکن است با یک زمان گذشته استمراری دیگری نیز بکار رود؛مثال:
او مشغول خواندن کتاب بود زمانیکه تو خواب بودی
He was reading a book while you were sleeping


3_ برای نشان دادن عملی که در گذشته چندین بار اتفاق افتاده است؛مثال:
هر وقت که به آنجا می رفتم او مشغول کار بود
Whenever i went, he was working


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام


زمان گذشته استمراری

توصیف کننده عملی است که بصورت استمرار در گذشته بوقوع بپیوندد؛برای ساختن این زمان فعل to be زمان گذشته را بعد از فاعل نوشته و سپس از فعل اصلی و ing استفاده می کنیم

ing+فعل اصلی+was/were +فاعل

مثال

I was teaching at 8 o'clock this morning
من امروز ساعت 8 مشغول تدریس بودم

_برای منفی کردن زمان گذشته استمراری کلمه not را مستقیما بعد از فعل was و were قرار می دهیم؛مثال:
آیا ساعت 10 داشتید تلویزیون نگاه می کردید؟
Were you watching television at 10 o'clock?

برای منفی سوالی کردن این زمان was not و were not را بصورت فرم مختصر یا مخفف در ابتدای جمله قبل از فاعل قرار می دهیم؛ مثال:

آیا ساعت 6 با او صحبت نمی کردی؟ Weren't you speaking with him at 6 o'clock?


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام