ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
اشاره:
2- خواندن دستور العمل و سوالات به صورت کلی (Survey سوالات و دستور العمل ها)
در مرحله بعدی همین کار رو برای دستور العمل ها ی سوالات انجام بدهید. کلماتی
مثل All ، Some٬More٬ Most، Generally، But ، Although و مترادف های اونها و Wh -Word ها رو کاملا در نظر
بگیریدو توجه به ابنکه مثلا به شما گفته بنویسید TRUE ، FALSE ، NOTGIVEN یا از اختصارات مثل T ، F ، NG
استفادهشود یا اینکه جای خالی را در Gap filling ها را حداکثر با چند کلمه پر شود کاملا حیاتی هستند.
3 - پاسخگویی به سوالات
از این مرحله به بعد تلفیقی از تکنیک و دانش عمومی زبان گره گشای کار خواهد بود . اینکه من میگویم یک سواد
کلی برای امتحان ایلتس کافی است رو باور کنید .... شما نیاید منبع لغت باشید یا گرامر رو بصورت تخصصی و به
اندازه یک زبانشناس بدانید شما کافیه دامنه لغاتتون تا 3۵00 تا ۵۵00 کلمه باشه ( به نظر من بین نمره ۵ تا 7 ) اما
اگر usage مناسب کلمات را ندونید این مشکل ساز میشه . جلوتر که رفتیم در این باره با هم بیشتر صحبت می
کنبم. یکی از شاگردان با ایمیل ازمن پرسیده بود که چرا با Reading شروع کردی . در پاسخ به این دوست عزیز باید
بگم من فکر می کنم که این بخش مهمترین بخش آیلتس هستش چون اگر شما بدونید چه چیزی رو چه جوری
بخوانید وقتی یک کتاب اموزش Writing رو هم دست گرفتید نکات لازم رو میتوانید از اون استخراج کنید. بعلاوه
میبینیم که در این اواخر بیشتر دوستان با بخش Reading امتحان مشکل داشتند.
اگر یادتون باشه قبلا گفتم کلماتی مثل All،Some٬More٬Most،Generally،But،Althoughو مترادف های اونها رو اگر در
متن دیدید معلومشون کنید . این کار دلیل خاصی داره که به مفهوم درک روابط در متن کمک می کنه . توجه به این
مساله در روانی Writing و افزایش نمره انشای شما هم بسیار کارسازه چون به شما یاد میده چه
جوری idea خودتون را بهم متصل کنید . یا اینکه درListening باشنیدن یکی از این کلمات ممکنه پی ببرید که گرچه
گوینده چند تا مثال در اثبات چیزی آورده اما میخواد تو ابراز عقیده خودش با همه اونها مخالفت کنه بنابراین کاربرد این
تکنیک هاست که نمره شما را بالا میبره نه درک کلمه به کلمه متون یا اونچه که میشنوید.
روابط در متن رو میشه به سه دسته رابطه کلمات و عبارات با جمله،
رابطه جمله با پاراگراف,
رابطه بین پاراگرافها
تقسیم کرد. این روابط رو از منظر دیگری که همون نوع اطلاعاتی هستند که به خوانندگان می دهند نیز میتوان
تقسیم بندی نمود
نوع اول : اضافه کردن اطلاعات جدید
کلماتی مثل
Too |
And |
As an illustration |
Next |
Besides |
One possible scenario |
Lastly |
As well as |
In this case |
What is more |
Again |
In another case |
Additionally |
And then |
On this occasion |
Most important |
Equally important |
In this situation |
Most significant ( ly ) |
Also |
Such as |
Simultaneously |
Another |
Concurrently |
For example |
Finally |
Simultaneously |
For instance |
Further |
In addition |
Perhaps |
Furthermore |
Second |
Consider |
Moreover |
To demonstrate |
take the case of |
Nor |
To illustrate |
کلمات بیان کننده رابطه علی و معلولی
Thus |
Cause |
Hence |
Lead to |
Accordingly |
Result in |
As a result |
As a consequence |
It follows that |
However |
In turn |
Therefore |
روابط زمانی و منطقی
Consequently |
First |
Finally |
Next |
Previously |
Then |
Before |
After |
Beforehand |
On arrival |
Simultaneously |
Second(ly), Third(ly)… |
Concurrently |
Now |
For the same reason |
At this point |
Evidently |
In turn |
Indeed |
Subsequently |
In fact |
In any case That is
|
خلاصه سازها
To summarize |
In sum |
To sum up |
In the final analysis |
In conclusion |
In brief |
In a nutshell |
summing up |
In essence |
In conclusion |
In recapitulate |
To conclude |
Shortly |
In short |
منبع: سرزمین زبان