ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
آزمون های گزینش
هدف این نوع آزمون ها؛ تهیه ی اطلاعاتی در مورد آزمون شونده است که آیا در یک برنامه ی خاص پذیرفته خواهد شد یا نه. این برنامه حتما نباید یک برنامه ی آموزشی باشد. مثل امتحان ماشین نویسی و رانندگی.
زمانی که تعداد متقاضیان قبول شده در آزمون بیشتر از ظرفیت برنامه ی آموزشی باشد ؛ در این موارد ، آزمون گزینش به آزمون رقابتی تبدیل می شود. مانند آزمون ورودی دانشگاه ها.
آزمون تعیین سطح
در این نوع آزمون توانایی متقاضیان و دانش اموزان سنجیده خواهد شد. بر خلاف ازمون های گزینشی در این ازمون ها هیچ گونه قبولی و یا رد شدنی مد نظر نیست. هدف این نوع ازمون ها اندازه گیری توانایی های متقاضیان برای یادگیری زبان است.
آزمون های استعداد
این ازمون ها؛ مقدار توانایی یا آمادگی فرد را برای انجام دادن کارهایی که در پیش دارد و همچنین ظرفیت او را برای یادگیری های مختلف می سنجد.
۲. آزمون های مهارت
در این ازمون ها بر خلاف ازمون های پیش بینی؛ یاد گرفته های ازمون شونده در گذشته را میسنجد.
ازمونهای موفقیت ـ پیشرفت تحصیلی
ازمون های پیشرفت تحصیلی دانش ها و مهارت هایی را که فرد تا لحظه اجرای ازمون کسب کرده است اندازه می گیرند.
ازمون های تبحر زبانی
در این نوع ازمون ها توانایی زبانی یادگیرنده سنجیده میشود. مثل ازمون های تافل و ایلتس
ازمون های دانش
ازمون هایی که در آن ؛ زبان امتحانی غیر از زبان مادری ازمون شونده هست. مثال
ازمون فیزیک که به زبان انگلیسی گرفته میشود.
منبع
آزمون در زبان انگلیسی نوشته ی فرهادی ؛ جعفر پور ؛ بیرجندی