ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
همچنین نوع آزمون ها شامل مقاله نویسی (انشا) و درک مطلب است. مثال :
۱. مقاله ی ۱۵۰ تا ۲۰۰ لغتی در مورد 'اهمیت آموزش در کشورهای جهان سوم' بنویسید.
۲. یک متن برای دیکته گفتن
۳. یک متن درک مطلب
بعد از آزمون های سنتی؛ آزمون سازی زبان وارد مرحله ی جدید و علمی تری شد. به راحتی تاثیر زبان شناسی ساختاری و روانشناسی رفتاری را بر روی آموزش و آزمون سازی زبان مشخص کردند.
نتایج این دو اصل نشان داد که روان شناسان رفتار گرا ؛ زبان را به عنوان یک سری عادات میشناسند. و هم زمان ؛ زبان شناسان ساختار گرا به تجزیه و تحلیل اجزای زبان (اصوات ؛ لغات ؛ قواعد؛ تکواژ) پرداختند.
در نتیجه ؛ آزمون های عینی بوجود آمدند تا این اجزای مختلف زبانی را اندازه گیری کنند.
از دلایل دیگر رشد آزمون های عینی ؛ غیر قابل قبول بودن آزمون های ذهنی است.
منبع
آزمون در زبان انگلیسی نوشته ی فرهادی ؛ جعفر پور ؛ بیرجندی