یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

جملات رایج انگلیسی در مهمانی

 http://elldownload.persiangig.com/Pic/Learn-English24.png


جملات رایج انگلیسی در مهمانی

 

At the Party


در این پست اصلاحات و جملات کاربردی انگلیسی، در مهمانی عنوان شده است. 



1- می خواهم دوست ایرانیم را به شما معرفی کنم.

I would like to introduce my Iranian friend to you.

 

2- ایشان علی گلشن هستند.

This is Ali Golshan.

 

 

3- ایشان دوشیزه اسمیت هستند.

This is Miss Smith.

 

4- ایشان خانم اسمیت (مجرد یا متاهل) / خانم اسمیت (متاهل) هستند.

This is Ms. smith /Mrs. smith.

 

5- ایشان شوهرم آقای جانسون است.

Here is my husband Mr. Johnson.

 

6- آن خانم کیست؟

Who is she?

 

7- دختری که آنجانست؟ او دختر بزرگ من است.

The girl over there? She is my elder daughter.

 

8- چند تا خواهر و برادر بزرگتر از خودت داری؟

How many elder brothers and sisters do you have?

 

9- از آشناییتان خوشحالم.

It’s nice to meet you.

 

10- من هم از آشنایی با شما خوشحالم.

It’s nice to meet you; too

 

11- اسم شما را درست نشنیدم.

I didn’t catch your name.

 

12- اسم من جیسون اسمیت است.

My name is Jason Smith.

 

13- میشه نام خانوادگیتان را برایم هجی کنید؟

Could you please spell your last name?

 

14- آیا جیسون یک اسم مونث است؟

Is Janson a female name?

 

15- نه یک اسم مذکر است.

No, it’s Is Jason a female name?

 

16- اسم مستعار من مایک است.

My nickname is Mike.

 

17-اسم کوچک شما چیست؟

What is your first name?

 

18- نام خانوادگی شما چیست؟

What is your last name/ family name/surname?

 

19- شماره تلفن شما چند است؟

What’s your telephone number?

 

20- کد شهری چند است؟

What is the area code?

 

21- اهل کجا هستید؟

Where are you from?

 

22- اهل انگلستان هستم.

I’m from England.

 

23- کجای انگلستان زندگی می کنید؟

Where do you live in England?

 

24- در لندن زندگی می کنم.

I live in London.

 

25- آیا اصالتاُ ایرانی هستید؟

Are you from Iran originally?

 

26- نه ، من در ایران بزرگ شدم.

No, I was brought up Iran

 

27- ملیت شما چیست؟

What nationality are you?

 

28- سوری/ پاکستانی/ ایرانی/ ترکیه ای/ انگلیسی/ آلمانی/ فرانسوی/ عراقی/ افغانی/ روسی/ فلسطینی/ چینی/ ژاپنی هستم.

I ‘m Syrian/ Pakistani/ Iranian /Turkish /English / German/ French / Iraqi / Afghani /Russian/ Palestinian / Chinese/ Japanese.

 

29- چه کاره هستید؟

What do you do? / What’s your job? /what are you?

 

30- معلم، پزشک، مهندس، دانشجو، تاجر، زرگر هستم.

I am a teacher/ a doctor / an engineer/ a university student/ a businessman/ a goldsmith.

 

31- برای تجارت به ایران آمده اید؟

Have you come to Iran on business?

 

32- نه برای تعطیلات آمده ام.

No, I’m here on vacation

 

33- زندگی چطوری می گذرد؟

How is life treating you?

 

34- خانواده تان چطور هستند؟

How is your family?

 

35- زبان مادری شما چیست؟

What is your mother tongue?

 

36-زبان مادری من انگلیسی است. به سه زبان خارجی هم می توانم صحبت کنم.

My native language is English. I can speak three foreign languages, too.

 

37- چند سال دارید؟

How old are you?

 

38- سنتان به شما نمی آید. جوانتر به نظر می رسید.

You don’t look your age. You look younger.

 

39- متشکرم . نظر لطف شماست.

Thank you. It’s kind of you.

 

40- نه جدی می گویم.

No, I really mean it.

 

41- شوهرم چهل سال دارد، یکی دو سال کم یا بیش.

My husband is 40, give or take a few years.

 

42- مردم کشور من را چطور دیدید؟

How did you find the people in my country?

 

43- مردم اینجا خیلی صمیمی و مهمان نواز هستند. از آنها خیلی خوشم آمد.

The people here are so friendly and hospitable. I like them very much.

 

44- راستش، مردم خیلی مهربان نبودند و از سفرم لذت نبردم.

To be honest, people were kind of unfriendly and I didn’t enjoy my trip.

 

45- نقاط دیدنی زیادی در کشور شما هست.

There are a lot of pleases for sightseeing in your country.

 

46- بیشتر جاذبه های گردشگری را دیدم.

I saw most of the tourist attractions.

 

47- مشهد رفتید؟

Did you go to Mashhad?

 

48- نه، فقط به اصفهان و شیراز رفتیم.

No, I just went to Shiraz and Isfahan.

 

49- یکی از خاطراتت را برایم تعریف کن.

Tell me one of your memories.

 

50- محبوبترین هنر پیشه/ سیاستمدار کشور شما کیست؟

Who is the most popular actor/politician in your country?

 

51- براد پیت یکی از هنر پیشه های محبوب کشور من است.

One of the popular actor in my country is Brad pit.

 

52- چه شکلی است؟

What is he like?

 

53- خوش قیافه است.

He is handsome.

 

54- کدام فصل را دوست داری؟

What is your favorite season?

 

55- بهار/ تابستان/ پاییز/ زمستان فصل مورد علاق من است.

My favorite season is spring/ summer/ fall (autumn)/ winter.

 

56- چه مدت می خواهید در ایران بمانید؟

How long are you are you going to stay Iran?

 

57- می خواهم یک هفته بمانم.

I am going to stay for one week.

 

58- می خواهم شما و همسرتان را به شام دعوت کنم.

I would like to invite you and your wife to dinner.

 

59- حتما، با کمال میل.

Sure, we’d love to.

 

60- خیلی دوست دارم،ولی این روزها سرم خیلی شلوغ است.

I’d like to, but I am very busy these days.

 

61- متاسفم. فردا داریم می رویم.

I am sorry. We are leaving tomorrow.

 

62- جواب نه را نمی پذیرم. باعث افتخار ماست که شما مهمان ما باشید.

I don’t take “No” for an answer. It will be our honor to have you as a guest.

 

63- از شهر ما سوغات خریده اید؟

Have you bought souvenirs from our city?

 

64- بله، یک قالیچه و یک عکس خریدم.

Yeah, I bought a rug and a picture.

 

65- قالیچه را چند خریدید؟

How much did you pay for this rug?

 

66- پنجاه دلار و هفتاد سنت

$50.70 (fifty dollars and seventy cents).

 

67- حسابی برایتان آب خورده است.

It cost you a small fortune.

 

68- بر سر قیمت هم چانه زدید؟

Did you bargain over the price?

 

69-بله، فروشنده تخفیف خوبی به من داد.

Yes, the salesman offered me good discount.

 

70- امیدوارم از اقامتتان در ایران لذت ببرید.

I hope you will enjoy your stay in Iran.

 

71- باید بروم.

I must be going.

 

72- اگر به کمک من نیاز داشتید با این شماره تماس بگیرید. در خدمت شما هستم.

If you ever need my help, call this number. I am at your service.

 

73- حتماُ، از آشنایی با شما خوشوقت شدم.

Sure, it was nice meeting you.

 

74- من هم همینطور.

Same here.

 

75- سلام من را به دوستانت برسان.

Say hello to your friends for me. / Remember me to your friends.

 

76- مواظب خودت باش. به امید دیدار.

Take care. See you later.

 

77- خدا نگهدار.

So long.


irlanguage.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد