یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

طریقه مجهول کردن جملات معلوم

1_ مفعول جمله معلوم را به عنوان مبتداء در ابتدای جمله مجهول قرار می دهیم

2_ بلافاصله از فعل to be جمله استفاده می کنیم در زمان حال از am,is,are و در زمان گذشته از was,were و در زمان آینده از will be در ماضی نقلی از have been و has been در ماضی بعید از had been و در آینده کامل از will have been استفاده می کنیم


3_ در صورت لزوم فاعل جمله معلوم را با حرف اضافه by در آخر جمله مجهول قرار می دهیم. اکنون به ترتیب کلیه زمان هایی را که در زبان انگلیسی قابل مجهول شدن هستند را با ذکر مثال بیان می کنیم

* حال ساده *

من هر روز صبح مقداری پنیر می خورم(معلوم)
I eat some cheese every morning.

هر روز صبح مقداری پنیر خورده می شود(توسط من)(مجهول)
Some cheese is eaten every morning.(by me)

*‏ گذشته ساده *

سونیا به شرکت اسمیت نامه نوشت(معلوم)
Sonya wrote a letter to the smith's company.

یک نامه به شرکت اسمیت نوشته شد(بوسیله سونیا)
A letter was written to smith's company(by sonya)

*‏ آینده ساده *

او ناهار را تا چند دقیقه دیگر تمام خواهد کرد(معلوم)
She will finish lunch in few minutes.

ناهار تا چند دقیقه دیگر تمام خواهد شد(مجهول)
The lunch will be finished in a few minutes.(by her)

* ماضی نقلی *

من نامه را فرستاده ام(معلوم)
I have sent the letter.

نامه فرستاده شده است(مجهول)
The letter has been sent.(by me)

* ماضی بعید *

آن ها کتاب را پست کرده بودند(معلوم)
They had mailed the book.

کتاب پست شده بود(مجهول)
The book had been mailed.

* آینده ساده در گذشته *

او گفت که میز را تمیز خواهد کرد(معلوم)
He said that he would clean the table.

او گفت که میز تمیز خواهد شد(مجهول)
He said that the table would be cleaned.

نکته: در مجهول کردن زمان های حال استمراری و گذشته استمراری علاوه بر فعل to be باید از کلمه being قبل از اسم مفعول نیز استفاده کرد

* حال استمراری *

سیما مشغول پختن کیک است(معلوم)
Sima is baking the cake.

کیک در حال پختن است(مجهول)
The cake is being baked.(by sima)

*‏ گذشته استمراری *

او داشت یک کتاب می نوشت(معلوم)
He was writing a book.

کتاب داشت نوشته می شد(مجهول)
A book was being written.

*‏ آینده کامل *

او نامه را تا ساعت 10 نوشته است(خواهد نوشت)(معلوم)
He will have written the letter by 10 o'clock.

نامه تا ساعت 10 نوشته شده است(نوشته خواهد شد)(مجهول)
The letter will have been written by 10 o'clock.

*‏ آینده کامل در گذشته *

او گفت که علی نامه را تا دو روز دیگر فرستاده است(خواهد فرستاد)(معلوم)
He said that ali would have sent the letter in two days.

او گفت که نامه تا دو روز دیگر فرستاده شده است(فرستاده خواهد شد)(مجهول)
He said that the letter would have been sent in two days.


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 4 + ارسال نظر
آراز 7 - مرداد‌ماه - 1393 ساعت 08:40 ب.ظ http://http://yadashthayema3nafar.blogfa.com/

سلام عزیزم بابت وب محشرت مرسی از این مطلبت استفاده خوبی کردم من خودم از طرفدارای زبان انگلیسیم و یادگیریشو دوس دارم بای

danial 22 - مهر‌ماه - 1390 ساعت 07:01 ب.ظ

ممنون از مطلبتون
کمکم کرد

خواهش میکنم

میلاد جلیل زاده 21 - مهر‌ماه - 1390 ساعت 07:31 ق.ظ http://milad@yahoo.com

انصافا عالی بود.دستت درد نکنه.

خواهش میکنم

مجتبی 20 - شهریور‌ماه - 1390 ساعت 01:28 ق.ظ

مرسی از زحماتت ...ولی فکر کنم غلط نوشتی بعضیاشو

سلام
خواهش میکنم
کدوما غلطه؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد