یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

رئوس مطالب چه استفاده ای دارد؟

در خواندن و نوشتن استفاده می شود؛از آنجایی که نوشته زبانی است که قصد آن خوانده شدن است خواندن و نوشتن اهداف مختلفی از یک جریان ارتباطی یکسان هستند؛اگر یک نویسنده رئوس مطالبی را استفاده کرده باشد تا به او کمک کند که نوشته خود را به وضوح سازمان دهد خواننده کتاب او نیز باید بتواند نظام او را با تهیه یک رئوس مطالب به روشنی تجزیه کند بعبارت دیگر رئوس مطالب برای طرح ریزی ساخت نوشته مفید است؛همچنین برای کشف سازماندهی نوشته نیز سودمند است.


نویسنده اسکلت رئوس مطالب خود را با گوشت می پوشاند خواننده گوشت را پس می زند و اسکلت رئوس مطالب را در زیر آن می بیند برای مثال فرض کنید که استاد انگلیسی شما یک انشا درباره ترافیک پایتخت کشورتان به شما تکلیف می دهد ؛همچنانکه درباره این موضوع فکر می کنید سه علت اصلی برای آن میابید آنها را مانند این یادداشت می کنید:


ترافیک یک مشکل است زیرا
Traffic is a problem because
تعداد زیاد خودرو
Too many cars
خیابان های باریک
Narrow streets
عدم رعایت قوانین توسط رانندگان
Drivers don't obey regulations


اکنون این عقاید را پرورش می دهید و پاراگراف زیر را می نویسید:


Traffic has recently become a serious problem in the capital of my country. There are three reasons. First,the number of automobiles has doubled in the past five years,with the result that there are more cars than the streets can accommodate. Second,the streets are old and narrow. Because there are few garages or parking lots,these narrow streets are made more narrow by the cars that are parked along the side. Third many drivers do not obey the regulations so that many traffic jams result from cars going the wrong way on a one way street.


وقتی خواننده پاراگراف شما را می خواند اگر بخواهد می تواند یک رئوس مطالب از سازمان آن تهیه کند؛رئوس مطالب او باید چیزی شبیه به این باشد:


Traffic problems:three causes
1.many cars
2.narrow streets,made more narrow by parking
3.many drivers do not obey regulations


از این مثال شما می توانید بفهمید که یک رئوس مطالب دو هدف دارد:


1_ در نوشتن؛سازمان دادن و ارائه موثر عقاید شما
2_ در خواندن؛تجزیه سازمان آن و ارتباط بین عقاید


منبع
study skills by richard c.yorkey

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد