یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

neither...nor , either...or


چنانچه بعد از کلمه either از or استفاده شود هر دو کلمه معادل(یا...یا) در زبان فارسی است؛مثال:


من یا این کتاب را می خواهم یا آن کتاب را
I want either this book or that one


چنانچه بعد از کلمه neither از nor استفاده گردد هر دو کلمه معادل (نه...نه) در زبان فارسی است؛در این حالت جمله مفهوم منفی دارد و احتیاجی به کلمه not نمی باشد


من نه این را می خواهم نه آنرا
I want neither this nor that


کلمات either.,or و neither...nor و both...and در انگلیسی جز حروف ربط محسوب شده یعنی دو جمله را تبدیل به یک جمله می نمایند؛مثال:


من این را دوست ندارم
I don't like this
من آن را دوست ندارم
I don't like that


برای پیوستن این دو جمله به یکدیگر از حروف ربط neither...nor استفاده می کنیم


من نه این را دوست دارم نه آنرا
I like neither this nor that


نکته مهم: neither...nor و یا either...or اگر با دو اسم در حالت فاعلی بکار روند؛چنانچه هر دو اسم سوم شخص مفرد باشند فعلی که با آنها بکار می رود مفرد است؛مثال:


نه علی و نه بهرام هیچکدام روزهای جمعه به آنجا نمی روند
Neither ali nor bahram goes there on fridays


ولی اگر یکی از اسمهای بکار رفته جمع باشد در این حالت فعل تابع اسم دوم است؛مثال:


نه معلم و نه دانشجویان هیچکدام در کلاس نیستند
Neither the teacher nor the students are in the class
نه دخترها و نه ویلیام هیچکدام نباید سرزنش شوند
Neither the girls nor william is to blame


اگر اسم دوم اول شخص مفرد باشد باز هم فعل تابع آن است؛مثال:


یا جرج و یا من بایستی سرزنش شویم
Either george or i am to blame


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد