یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

فرق few و a few


این دو کلمه صفت عددی نامعین هستند و همیشه قبل از اسمی بکار می روند که قابل شمارش و جمع باشند کلمه few به جمله مفهوم منفی می دهد در حالیکه a few دارای مفهوم مثبت است.


مثلا در یک کلاس بیست نفری که معمولا بایستی دانشجویان آن در کلاس حاضر باشند اگر کسی سوال کند چند نفر در کلاس هستند ممکن است سه پاسخ داشته باشیم:



تعداد بسیار کمی دانشجو در کلاس هستند(مفهوم جمله منفی است)
There are few students in the class
تعدادی دانشجو در کلاس هستند(مفهوم جمله مثبت است)
There are a few students in the class
در کلاس دانشجویان زیادی هستند
there are many students in the class.


چنانچه قبل از کلمات little و few از very یا too استفاده کنیم مقدار و تعداد را بی نهایت جلوه داده ایم؛مثال:


من بی نهایت وقت کم دارم(تقریبا وقت ندارم)
I have very little time
افراد بسیار کمی به جشن آمدند
Too few people came to the party


توجه: اگر در جمله کلمه only وجود داشته باشد با توجه به اسم بکار رفته در جمله از a few و a little استفاده می گردد؛مثال:


فقط چند نفر دانشجو غایب هستند
There are only a few students absent


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 1 + ارسال نظر
امینی 28 - تیر‌ماه - 1390 ساعت 03:00 ق.ظ

سلام . من باز هم آمدم و از وبلاگ خوب شما استفاده کردم . متشکر . ضمنا در مورد few / a few نوشته اید سه پاسخ ولی دو پاسخ نوشته اید .

سلام
خواهش میکنم
ممنونم که دقت به خرج دادید و به من این مسئله رو گفتید
بله حق با شما بود
من مثل اینکه تو نوشتن اونو از قلم انداخته بودم
درستش کردم...پاسخ سومش رو هم نوشتم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد