یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

صرف فعل To be (بودن) در زمان حال

همانطوری که اطلاع دارید کلمه "بودن" مصدر است. مصدر کلمه ای است که ریشه فعل محسوب شده و دارای مشتقاتی است که در زمان های گذشته ، حال و آینده از آن استفاده می گردد.

صرف فعل بودن در زمان حال به قرار زیر است:


من اینجا هستم
I am here
تو اینجا هستی
You are here
او(مرد) اینجاست
He is here
او (مونث) اینجاست
She is here
آن اینجاست
It is here
ما اینجا هستیم
We are here
شما اینجا هستید
You are here
آنها اینجا هستند
They are here

برای منفی کردن فعل بودن در زمان حال کلمه نفی not را مستقیما بعد از (am,is,are) قرار می دهیم:
مفرد

من معلم نیستم
I am not a teacher
شما معلم نیستید
You are not a teacher
او معلم نیست
He is not a teacher
او معلم نیست
She is not a teacher
آن کلید من نمیباشد
It is not my key

جمع

ما معلم نیستیم
We are not teachers
شما معلم نیستید
You are not teachers
آنها معلم نیستند
They are not teachers

برای سوالی کردن فعل بودن در زمان حال جای آن را با ضمایر فاعلی عوض می کنیم
مثال:
آیا من دکتر هستم؟
Am I a doctor?
شما وکیل هستید؟
Are you a lawyer?
آیا او کارمند است؟
Is he an employee?

برای سوالی و منفی کردن فعل "بودن" بهتر است are not , is not را به صورت مخفف در ابتدای جمله قبل از فاعل قرار دهیم که این طریق بیشتر در مکالمات و نوشته های دوستانه بکار میرود.

آیا من دوست شما نیستم؟
Aren’t I your friend?
آیا شما برادر او هستید؟
Aren’t you his brother?
آیا او زن نیست؟
Isn’t she a woman?

همانطوری که در اول شخص مفرد مشاهده میکنید به جای کلمه am از کلمه are استفاده شده است.

تبصره:
در مکاتبات رسمی بهتر است از طریق زیر استفاده گردد

آیا من دوست شما نیستم؟
Am I not your friend?
آیا شما برادر او هستید؟
Are you not his brother?
آیا او زن نیست؟
Is she not a woman?

تذکر 1:
ضمیر it برای پرسش کلی برای شناسایی افراد بکار میرود مثال:
کیه؟کیست؟
Who is it?
من هستم علی
It’s me, Ali

تذکر 2:
ضمیر it برای بیان هوا ، وقت ، فاصله و فاعل (برف و باران و باد) نیز بکار میرود
مثال:
امروز هوا خیلی گرم است
It is very hot today
ساعت ده است
It is ten o’clock
تا نیویورک چقدر راه است؟
How far is it to New York?
شصت مایل است
It is sixty miles
دارد باران می بارد
It is raining


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام
نظرات 1 + ارسال نظر
Golnaz 7 - خرداد‌ماه - 1393 ساعت 08:43 ب.ظ

بسیار سپاسگزارم از مطالبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد